פורים כי תשא תשע"ה
יום הפורים ענינו הפנימי, חיבור אל האין סוף, חיבור אל שורש מהותו הפנימית היהודית האמונית, של האדם.
הגמרא במסכת מגילה אומרת אמר רבא מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי.האדם חייב בפורים להגיע למדרגה אשר אין ביכולתו להבחין בין ארור המן לברוך מרדכי.מדרגה זו הינה מדרגה אשר אין ביטויה אי הידיעה בין טוב לרע, זוהי מדרגה, אשר בה הכל טוב.היכולת לראות גם במה שנראה בעיננו כקשה, כלא טוב, אינו כך.
ידוע שמטבע הטוב להיטיב, משכך אין רע בעולם כלל.הרע הינו בעיני האדם, האדם אשר אינו במדרגה "עד דלא ידע".
משה רבינו, לאחר חטא העגל, אומר לקב"ה ואם-אין מחני נא מספרך אשר כתבת.
מסביר האורח חיים, משה אומר לקב"ה: מינת אותי להיות מנהיג ומורה דרך לעמך, עם ישראל.
כל עוד העם אכן הולך בדרך אותה הורתיו, מגיע לי שכר.באשר המונהג, עם ישראל, סוטה מהדרך, הרי שכר לא מגיע לי.
כאשר אומר הקב"ה למשה וידבר יהוה אל-משה לך-רד כי שחת עמך אשר העלית מארץ מצרים. סרו מהר מן-הדרך אשר צויתם עשו להם עגל מסכה וישתחוו-לו ויזבחו-לו ויאמרו אלה אלהיך ישראל אשר העלוך מארץ מצרים.הקב"ה קורה לעמו עם ישראל, עמך אשר העלית מארץ מצרים, היינו עמו של משה, הרי משה לא מלא שליחותו, על כן מבקש משה מחני נא מספרך.
הקב"ה מסרב לבקשתו ואומר ויאמר יהוה אל-משה מי אשר חטא-לי אמחנו מספרי.
אומר דוד המלך בתהילים שיר, למעלות:אשא עיני, אל-ההרים מאין, יבא עזרי.
כתוב בספרים מאין, אשר אומר דוד, כוונתו האין סוף.אותו מקום אשר ממנו נוסדה ארץ, נברא עולם.מקום האין סוף הינו מקום עד שלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי, זהו המקום בו אין רע כלל, רק טוב.
משה מנהיג נאמן, יודע שהנהגה ענינה הבאת המונהג לידי האין סוף היינו לידי הכרת אמיתות המציאות גם כאשר איננה נראית.
חטאו של עם ישראל החל, וירא העם כי-בשש משה לרדת מן-ההר ויקהל העם על-אהרן ויאמרו אליו קום עשה-לנו אלהים אשר ילכו לפנינו כי-זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים לא ידענו מה-היה לו.עם ישראל איננו רואה את המנהיג אשר הוציאם ממצרים.עם ישראל רואה במשה אלקים, כאשר הוא איננו, מבקש העם אלהים אשר ילכו לפנינו, אלקים אחרים.
רואה משה שהעם הרואה בו אלוקים, אינו מבין שהאלוקים איננו הוא אלא מציאות האין סוף.
העם אינו מבין שהוא, משה, הינו המנהיג הצריך להביאם למציאות האין סוף.
אומר משה, אם ואם-אין מחני נא מספרך אשר כתבת.אם לא הבאתי את עם ישראל אל האין, מחני נא מספרך.
חג הפורים, אשר מהותו כיום הכיפורים, יום קבלת על מלכות שמים, ענינו החיבור אל העד דלא ידע, חיבור אל ה אין, האין סוף.
דויד לקס, אמת